Trodde att jag tappat läslusten...

men nu har jag insett vad som gjorde det.
Ni vet min väntande bokhög... Den som har blivit en "måste först hög." Allt är den högens fel. När jag började lägga böcker på hög hade jag en tydlig tanke om att läsa dem i den ordningen jag köpte dem. 
Men den idén tog nästan kol på läslusten.
 
Först och främst fick jag tre tegelstenar i rad, vilket gjorde att jag tappade sugen. Böcker jag inte kunde ta med mig någonstans utan att bekosta ett naprapatbesök.
Eftersom jag köpt boken vill jag inte behöva köpa epud filen också för att kunna läsa på resande fot. Har letat efter e-bok lån på bibblan, men alla böcker går inte att låna.
Böcker som bara kan läsas hemma gör att läsandet begränsas enormt. Jag gillar att bära med mig mina böcker. 

Igår var jag som bekant på Anne-lie Högbergs boksläpp. "Måste högen" gav mig dåligt samvete när jag sneglade på Anne-lies fina och lagom tjocka bok (utan naprapatkostnader).
Hur som helst så bestämde jag mig för att segra över högen och mitt dåliga samvete. Så jag köpte helt enkelt hennes bok och har redan läst mer än halva.
Summan av kardemumman är alltså - tjocka böcker dödar mitt intresse att läsa. Tråkigt men sant.
När jag efter helgen läst ut hennes bok kommer jag fortsätta med en tegelsten, för de ska läsas. 
Dock lovar jag mig själv här och nu att ALLTID välja bärvängliga böcker före tegelstenar.
 
 
Alltid lika sprudlande! :D
 
 
Något hon fick öva på igår var sin autograf ;)
 
Idag har vi haft mycket sällskap på tåget fram och tillbaka till stan. Mycket trevligt och samtidigt väldigt ledsamt. Men vilka underbara vänner du har Anne-lie. ;)
Längtar tills jag får gå och lägga mig, för jag vill läsa. NU. Ska bara iväg och träffa en liten vän som har skadat sig illa först.
Tack för din härliga fest och hoppas din andra releasefest ikväll är minst lika trevlig som den igår.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Så är det för mig också. Måste-högar och tegelstenar stoppar upp läsningen. Jag måste värma upp med en tunnare först och sen ta den tjockare av bara farten. :)

Svar: Ja, precis. Uppvärmningsböcker är bra. :) Du, jag måste fråga dig lite grejer om Vildsint. För visst var du med i den? Kan du skicka din privata mail, så behöver vi inte ta det här.

2013-10-24 kl. 22:31:06

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Carola

Jag tror mer på läs-den-bok-du-har-lust-för än för måste-läsa-bokhög-i-viss-ordning. Krav är så energidödande har jag nyligen kommit fram till :).

Svar: Så är det så klart. Tack för att du öppnar mitt sinne. ;)

2013-10-27 kl. 09:39:54

URL: http://carolastromstedt.wordpress.com
Postat av: Anneli

Inga måsten för mig heller. Läsandet ska bara lustfyllt. Vad kul det var att träffas igen! Hoppas det blir snart igen. :)

Svar: Det är verkligen kul. Jag ser fram emot nästa träff. :D

2013-10-29 kl. 01:35:06

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback