Bästa skedet

Jag tror bestämt att jag gått in i det bästa skedet nu. Jag läser manuset från sidan 1- slutet. Petar bara till där det "hackar", när jag är klar med det ska jag fixa lite indrag och dyl sen är det dags att skicka iväg det. :O
 
Skön känsla att läsa och inse att jag är stolt över det jag skrivit. :D
På debutantpicknicken pratade vi om hur vida man berörs själv av det man skriver.
Jag sa då att jag aldrig skrattar åt min text, fast det är meningen att det ska vara kul. Men idag när jag läste så gjorde jag det. Dessutom skakade jag på huvudet åt karaktären och tänkte "Han är väl för knäpp". Kul insikt när jag kom på mig själv.
Många som skriver både gråter och skrattar när de skriver. Medan lika många är som jag skriver utan att beröras. (fast man vet att testläsarna berörs, för att de berättar det)
Hur påverkas du när du skriver?
 
Jag jobbade stenhårt hela förmiddagen och sen åkte jag och fikade med min författarkollega Malin Roca Ahlgen. (ja, ja. Vad ska jag kalla henne då? Hon är författare och jag är författarwannabe) ;)
 
Hade tänkt blogga om releasen igår, men jag har bilderna i telefonen och nu när jag ändå sitter uppkopplad med datorn, så får det vara. Ni som känner till Pebbles, kan kolla in mingelbilderna på hennes blogg.
 
Snart tacos och soffläge.:D Filmtips?

Kommentarer
Postat av: Kati

Jag är nog någonstans mittemellan. Jag berörs sällan medan jag skriver, men när jag läser igenom det jag skrivit efter en tid kan jag sitta och garva åt vissa saker, tom grejer jag inte ens tänkt på i de tidigare genomläsningarna. Det är nog ett tecken på att man läst sin text lite FÖR många gånger ;)

Svar: Ja, det är väl så, och det är ju det som är lite trist. Att man tappar innehållet för att texten kommer i vägen.

2013-09-13 kl. 18:23:19

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

PS och jag kan förstås beröras åt andra håller med, att bli rörd och lite sorgsen. men inte medan jag skriver det.

Svar: Något som berör mig oerhört mycket är folk som sjunger i tv. Helt galet.

2013-09-13 kl. 18:23:57

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Hihi, jo, nog kan jag skratta åt det jag har skrivit och känner mig alltid lite dum då, men sen tänker jag att det är ju bra att jag kan roa nån i alla fall ... :)
Skönt att du snart är klar!!

Svar: Ha ha ha! Ja, men så kan jag också känna. Att jag själv gillar att läsa det. Jag sitter mest och ler när jag skriver.

2013-09-13 kl. 19:42:44

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Emma

Jag kan nog skratta och beröras också men det är först när jag läser efter att ha vilat ett tag från texten. Tror som Kati att man ibland läser den lite för ofta... Bra jobbat, att du snart är klar!!!

Svar: Det låter så skönt, att påverkas så av sin egen text. Jag sitter nog mest och ler lite. ;) Tack, jag har jobbat som en tok. Ska jobba idag med. Det finns inga genvägar.

2013-09-13 kl. 21:38:19

URL: http://medankaffetkallnar.wordpress.com
Postat av: Mia Skrifver

Jag skriver och skrämmer mig själv. Alltså det första varvet och kanske nån genomläsning, men sen handlar det mindre om känslor och mer om att få saker och ting att fungera. Men jo, berörs nog på olika sätt när jag skriver, försöker också känna efter hur det känns för karaktärerna i ett visst läge för att kunna gestalta det trovärdigt.

Svar: :D Härligt. När du skriver så, så inser jag att jag också skrämmer mig själv. Kanske inte just av det jag skriver, men av känslan jag får i kroppen. (oj, vad konstigt det här lät) Jag menar att jag blir mer "mörkrädd" om jag är inne i känslan liksom... Äsch du fattar nog.

2013-09-14 kl. 09:46:37

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback