Fan, skit och pannkaka!

Hade tänkt berätta om debutantpicknicken som var supertrevlig. Men nu är jag så förbannad att jag kokar över.
När vi sa hejdå tog jag upp telefonen ur väskan för att ringa hem och säga att jag var på väg. Men så fick jag syn på ett skyltfönster, lade ner mobilen och gick in.
Plockade på mig några toppar, gick till provhytten. Väl där ser jag att någon öppnat min väska och tagit min telefon.
 
Så nu har jag ingen. Har spärrat den åt alla håll och kanter, polisanmält och ringt försäkringsbolaget. Trist slut på en jättetrevlig kväll. 
Det som suger mest är alla bilder, alla anteckningar och sånt som finns i den som gått förlorat. Bilderna från idag  :,(
Inte så länge sen som jag kopierade över alla bilder till datorn (som tur är). Men den senaste månadens bilder är borta.
Anteckningarna kopieras inte när man säkerhetskopierar, där fanns massor av bra att ha grejer för min egen del som inte intresserar andra. Men som jag grämer mig över. 
 
Suck pust och stön. Var tvungen att få det ur mig.
 

Kommentarer
Postat av: Fia Filur

Va?! Men fy vad tråkigt!!! :( Halva ens liv ligger ju i mobilen... Den andra halvan finns i datorn ... Det som svider mest är ju alltid det privata, smågrejerna som inte går att ersätta och som gått förlorade. Trist!

Svar: Ja! Precis, jag hade en samling tänkbara karaktärsnamn där som jag svär över att de är borta. Minns dem inte, har samlat på mig under lång tid. :(

2013-09-07 kl. 21:02:54

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Anna

Men skit vad trist med telefonen och alla bilder! Tur iaf att du har spindelbilden kvar här på bloggen. ;-)) Det var kul att ses hur som helst! Kram

Svar: Det var så snopet att se att väskan var öppen! Jag märkte inte ens att någon var nära. De måste sett när jag la ner den i väskan. Bredvid låg både visakort och leg, men det missade de. Suck! Trist som f...

2013-09-07 kl. 22:35:37

URL: http://annakeiler.wordpress.com
Postat av: Kati

Fy vad tråkigt. Vissa kan verkligen inte låta andras saker vara! usch!

Svar: Nä, det är verkligen så. Min Stefan blev av med sin racercykel i måndags på firman. (ca 8000.-) Pengar går upp i rök. :(

2013-09-07 kl. 22:41:49

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

Ett tips till nästa telefon: skaffa dropboxappen och installera det även på datorn. Då uppdateras datorfilen så fort du tar ett kort med telefonen. jag har det, det är skitbra. man slipper föra över bilderna mellan telefon och dator. Jag såg en blogg om det, någon som hade den funktionen och blev av med telefonen.Tjuven glömde avaktivera den så hon fick in alla bilder han tog med hennes telefon hos sig och lade upp dem på sin blogg. Minns inte vad den hette, om jag hittar det ska jag posta adressen.

Svar: Tack för tipset. Ska tänka på det. :D Jag har alla kontakter kvar i datorn och nästan alla bilder (förutom de jag tagit under sista månaden) Sur är det. :( Trista pengar att behöva köpa ny liksom.

2013-09-07 kl. 23:40:46

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Kati

http://lifeofastrangerwhostolemyphone.tumblr.com/

Svar: Tack! Ska genast kolla in den. :D

2013-09-08 kl. 00:01:34

URL: http://katarinapersson.com
Postat av: Mia Skrifver

Fasen vad trist. Uff. Det där skulle jag verkligen inte önska att nån ska uppleva.

Svar: Fy, det var obehagligt. Bara tanken att någon var så nära... Utan att man märkte det ens. Fy.

2013-09-09 kl. 07:45:43

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback