Morgonrockar är luriga grejer

Jag drar på mig morgonrocken för att sätta mig och jobba medan resten av huset fortfarande sover. Tiden går. 
Alla vaknar, stökar runt, äter frukost och jag jobbar. 
Klockan går, barnen sticker till kompisar och mannen städar. 
Klockan slår ett. Jag reser mig från stolen, tittar ut och möter grannens blick genom fönstret. Han har klippt häcken och gräset. Han har t-shirt och shorts. Jag har morgonrock. 

Hur kommer det sig att det alltid tar tid att byta från morgonrock till vanliga kläder? Ofta väljer jag bort morgonrocken just därför.
Nu har klockan passerat ett. Jag har precis klätt mig. Enbart för att jag ska skjutsa Meja till sånglektionen. 
Tur att barnen har aktiviteter, så jag tvingas ut ur min skrivbubbla och ner i vanliga kläder och ut i det vanliga livet. 
Nu ska datorn packas. Ska jobba medan hon sjunger. För när jag kommer hem igen står skateträning på schemat. 

Vad gör ni idag?



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ska snart sätta mig med en bok och läsa. Eller om jag ska kolla på tv. Känner mig tämligen slö idag. Vill helst göra så lite som möjligt.

Svar: Låter skönt. Själv kom jag precis hem. Ska nog också sjunka ner i soffan och spela på läppen en stund. 😉

2013-09-15 kl. 15:34:29

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Susanne Ahlenius

Promenad, lunch inne i stan med familjen för att fira att dottra fyller 17 och sedan hem för att skriva. Hade stora planer i helgen men som vanligt sköts dem i sank. Finns alltid en massa andra saker som ska fixas. Men nu har jag suttit några timmar och det har flytit på bra :)

Svar: Härligt både med födelsedagsfirande och flyt i skrivprocessen. Kommer du på tisdag? Skrivminglet?

2013-09-15 kl. 21:30:36

URL: http://susanneahlenius.com
Postat av: Fia Filur

Mitt mål på söndagar är att aldrig byta om från mysbyxorna. Brukar klara det de flesta söndagar, hehe :)

Svar: Såna mål har jag också ibland, men nu har vi aktiviteter både lördagar och söndagar. :/ Rejäl miss i planeringen. I mysbyxor kan man iallafall ta emot besök och hämta posten. Det gör jag inte i morgonrock. Därför kan jag aldrig koppla av riktigt i morgonrock. He he he.

2013-09-15 kl. 22:37:29

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Susanne Ahlenius

Måste prioritera så då har jag valt bort skrivminglet. Ha så kul!

Svar: Okej! Synd.

2013-09-16 kl. 07:44:15

URL: http://susanneahlenius.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback