<3

Idag är en sån där dag, då jag liksom motvilligt drar mig för att sätta igång och skriva. Försöker komma underfund med varför. Och ja, det är motvilligt. För den del av mig vill sätta igång nu, nu, nu. Men den andra delen av mig "vill bara"... Kolla fb, läsa bloggar, hänga tvätt och så vidare innan. Klockan är redan 13 och jag har inte ens öppnat mitt manus.
Det beror visserligen inte enbart på att en del av mig vill hänga tvätt. Jag har utfört några måsten också. Sökt några jobb och dessutom letat yrkesrelateradeutbildningar.
Förkylningen är på ett sätt bättre och på ett annat sätt sämre, men kontentan är att jag känner mig piggare och det är viktigast.
Efter gårdagens lilla operation är det blott en liten sårskorpa kvar. Så skönt, eftersom den retat gallfeber på mig med sitt irriterande kli. Glad att jag denna gång fullföljde uppgiften. 
Beträffande min läsning, går den sakta, allt för att boken är för läskig att läsa på kvällarna, då jag oftast har tiden att läsa. Här har vi också en inre konflikt, en del av mig vill sitta på altanen i solen med en stor lyxig latte med grädde och läsa boken, den andra delen vill jobba först och läsa sen...
Jag tror mest på att jobba först, nu medan Meja är i skolan. 
Ute sitter jag redan och latten går snabbt att fixa, så nu mina vänner. Ska jag ta tjuren vid hornen och hämta en krämig latte medan min manusfil laddar upp. 
Önskar er alla en trevlig fredag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback