Det här med kommentarer

Jag tycker det är ett intressant fenomen, det här med kommentarer på bloggar.
Jag läser själv andras bloggar, många bloggar, men har blivit mer sparsam med att kommentera. Det beror till största delen på att jag läser bloggarna via mobilen och den är så jobbig att använda till att "svara" bloggare med. Oftast vill den nämligen inte publicera svaret, när jag väl har knåpat ihop ett. (detta har jag vid flera tillfällen bloggat om och mailat in till blogg.se utan vidare resultat)
 
Ibland svarar jag inte av tidsbrist, det tar tid att läsa och kommentera. Speciellt som man vill hinna läsa många bloggares sidor.
Nu har jag haft extremt dåligt med kommentarer på min blogg de senaste två månaderna, trots att jag fått betydligt fler läsare. Intressant eller hur?
Det är också intressant att jag fått betydligt fler läsare utan att veta varför... Hur har de hittat min blogg?

Undrar om det är så för er som läser detta, som det är för mig. Att man av tidsbrist inte hinner svara. Ibland väljer jag att inte kommentera när ämnet inte berör mig. Men allt som oftast är det mobilens fel. 
När jag väl sitter vid datorn har jag så mycket annat att göra att jag inte läser bloggar.
 
En till sak blogg.se har problem med är att om jag bloggar från mobilen vilket jag oftast gör (att göra ett inlägg på min egen bloggsida fungerar allt som oftast, men jag kan aldrig svara på kommentarer från den) är att inlägget inte kopplas till FB sidan, som den gör om jag bloggar via datorn. Vilket man helst vill eftersom det ger fler läsare.
 
När mina blogginlägg når FB händer det ganska ofta att några väljer att svara på inlägget där. Så gör jag också om jag läser någons blogg som länkats till fb. Det är enklare på något sätt. Där kan man skriva sitt svar, så är det klart. Om man ska svara på bloggen ska man fylla i tre extra fält innan man kan publicera kommentaren.
 
Hur tänker ni om det här? Och hur gör ni?
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Bloggar oftast med dator och nej kommenterar inte heller ifall det måste göras via telefon, funkar inte tillräckligt smidigt. Men läser gör man ju även om man inte kommenterar varje gång.

Svar: Då gör vi på samma sätt. :)

2014-04-06 kl. 16:55:31

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback