Löpning vs bakning

Känner för att baka någonting riktigt gott idag... Typ nu!
Tanken är att jag ska vara klar med middagen när barnen kommer hem, så att de hinner äta innan de tar bussen till träningen. (ungsbakad lax med saffran)
När de väl åkt vid 16-tiden tänkte jag ta en löprunda. Ja, oavsett väder.
Men bakningen då?
Såg ett supersmarrigt recept på tv här om dagen... Kanske blir det något i klass med det. Vi får se.
Hur som helst ska jag ha ett skrivpass direkt efter träningen och då kan det ju vara gott med något smarrigt. 
Bäst att jag kollar in kylen, så jag kan rätta bakningen efter vad som finns hemma. För till affären har jag ingen lust att bege mig.
 
Det pratas om att svenskar tränar mer än någonsin, samtidigt som vi blir allt större. Jag tror jag har svaret på den gåtan...
I alla fall så tänker jag så här:
"Klart jag kan ta en bit, jag har ju tränat..." 
Sen om min prestation väger lika tungt som kakans kalorier, det är inget jag funderar över när jag mumsar i mig.
Om man väl börjar räkna kalorier och ser på displayen på löpbandet att det krävs en låååång löprunda för att bränna lika mycket kalorier som en banan innehåller ... ja, då inser man ju att + kontot är rätt högt. Borde alltså träna dubbelt så hårt om jag ska unna mig allt jag unnar mig idag.
Hm... borde jag strunta i att baka?
 
Nja. Bakning blir det. För jag tycker det är lika kul som det är gott och jag lovar, i morgon ska min löprunda bli längre än idag... För det vet ni väl? Att alla börjar sitt nya liv i morgon...

Kommentarer
Postat av: Emmelie

Så är det! Sedan börjar det om på torsdag. Och måndag. OCh...
Tycker absolut att du ska baka! =)

Svar: Det har jag gjort. :P Bild kommer.

2014-04-08 kl. 16:34:40

URL: http://www.emmeliehardenborg.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback