Med benen i kors

Jag har förstått att många av oss som skriver får problem med skrivarmuskeln och dessutom med resten av ryggen. För mycket stillasittande förstås. Trots att jag försöker vara aktiv med löpning och långa promenader verkar det hjälpa föga.
 
Hur som helst. Jag var till en kiropraktor förra veckan och rätade ut ryggen. Riktigt skönt. Ska dit i morgon igen. Hon frågade om jag ofta sitter med benen i kors. Ja, det gör jag väl, en hel del tror jag.
Hon bad mig sluta med det omgående, då det ger ryggen ännu mer snedbelastning.
 
Ni kan ana hur många gånger jag lagt märke till att benet av sig själv lägger sig över det andra. Nu är det en kamp mellan mig och mina ben. Att lägga benen i kors när jag sitter är nog vanligaste, känns inte bekvämt att sitta med benen rätt ner. Om jag då säger till mig att ge f... i att lägga benen i kors... Ja, då lägger jag fötterna i kors. (!!)
Ska fråga i morgon när jag ska tillbaka om det möjligtvis kan vara okej. För det är jättejobbigt att driva den här "tänk om - gör rätt" grejen med kroppen.
 
Fördelen när jag sitter i gymnastikhallarna och skriver är att jag har datorn i knäet, då kan jag inte sitta med benen i kors.(fast då, å andra sidan, sitter jag där med ryggen som en makaron)
 
Hur gör ni för att avlasta era stackars ryggar?
 
Bilden är lånad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback