Ombytt och klar

Redo på alla möjlia sätt.
I samma stund jag skrev ombytt och klar så insåg jag att det är otroligt mycket jag är ombytt och klar för. Inte bara för löpningen som jag tänkte ge mig ut på nu.
Jag är även ombytt och klar för att prova nya erfarenheter i arbetslivet.
Dessutom har jag suttit länge i omklädningsrummet och väntat på min tur att spela matchen, den med förlagen.

Vår första match som spelas den 17 maj känns lite som en korpmatch, det är ju inte min bok, även om den är MIN allra högsta grad. Eftersom den inte hade funnits om inte jag tagit initiativet till den. Än känns det overkligt, det är nog först när jag håller i den som jag kommer känna "jäklar nu är vi igång". På riktigt.
Jag är oerhört glad att jag fick med mig ett helt lag på den resan, novellresan. Ska bli otroligt kul att träffa alla och fira tillsammans.
 
I omklädningsrummet får jag sitta ett tag till. Plötsligt byts man in och får vara med. Den dagen kan komma förr än man anar. Speciellt när man går i väntanstider. Ett mail, ett samtal... sen snurrar det i gång.
 
Jag är mer än redo att spela i de stora matcherna, har förberett mig väl. Vet vilka som kommer att sitta i publiken den dagen det händer, listan är lång. Medan jag väntar tränar jag på allt som har med matchen att göra. Kanske får jag få komma till avbytarbänken och visa vad jag går för. Kanske förr än jag anar. 
 
Men nu, en löprunda längre än vanligt. :D Hur lång? Det får vi se...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback