Påsk och PMS

Det här med PMS är intressant. Nästan alla mina vänner i min ålder har sämre dagar i månaden, då de är nedstämda, sura, arga utan att förstå varför. Så även jag. Ibland har tanken slagit mig, att det skulle kunna ha något med det månatliga att göra. Då har jag satt en kråka i kalendern, men aldrig följt upp den.
För en dryg vecka sen pratade Malou om PMS och hade flera gäster. Jag lyssnade och kände igen vissa delar av det.
De berättade om en app. PMS akuten och jag installerade den snabbt som ögat och glömde bort den. 
Igår fräste jag åt småsaker, kände mig orättvistbehandlad och nedstämd. Kollade min app...
Tänkte att det är slumpen som gör att den stämmer med mitt dåliga humör. (trots att man fyller i lite information där) Dagarna igenom är inte dåliga utan bara korta blixtar, som går över lika snabbt som de kommer.
Idag har det också blixtrat en del. På det hela är jag på bra humör, men det kan vara en trasig penna som får mig att tappa huvudet och koka över. (Helvetes jävla penna!! ...typ ;))
Så, ett tips till alla er som någongång emellanåt känner er nedstämda, oförklarligt arga eller allmänt sura. Ladda ner appen. :D
Nu med appen till hjälp har jag även kunnat kolla upp mina kråkor i kalendern... och ja... de stämmer bra.
 
 
Idag har jag och barnen gjort fågelbon och färgat ägg. Riktigt kul. Fint blev det också.
 
 
Så här enkelt. Koka äggen. Doppa dem i karamellfärg. Den röda och gula är bara vatten och karamellfärg. För att äggen ska bli melerade blanda i vinäger och olja. Vips har ni lika fina ägg som vi. ;)
 
Meja och jag tog en löprunda/promenad i skogen och avslutade med att plocka påskris och torrt gräs till våra fågelbon. Vi såg massor av fjärilar i skogen. Här är en av dem. 
 
 
Meja var på uruselt humör när jag övertalade henne att hänga med mig ut. Efter första varvet i skogen sa hon:
- Mamma, det var skönt att komma ut i skogen. Jag blev glad av det.
Det dåliga humöret lämnade vi där och resten av dagen har hon varit glad. 

Hörde en läkare på teve som sa att om man går 1 tim/3 ggr i veckan så minskar man risken för depressioner med 70%. Det ligger nog mycket i det. :D
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback