Gestaltning

Hur är det egentligen med gestaltning. På skrivkurser får man höra att gestaltning är a och o.
Jag har fått höra av folk som läst mina manus att "det spelas upp som en film i deras huvuden." 
Det tycker jag är grejen med just gestaltning. Att man ska se det som en film framför sig. 
Annars tycker jag att texten kan bli väldigt platt.
 
Vad tycker ni?
 
Jag har en skrivande vän som har lite andra tankar kring just gestaltning. Ska se om hon kan tänka sig att gästblogga om just det. 
 
Mitt nya mobilskal. <3 Love it <3

 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Läckert skal Jenny! Mycket!
Om gestaltning, jag skulle säga att det är mer än teknik, alltså mer än det man kan lära ut på en skrivkurs, något man liksom måste hålla på med många gånger, hela tiden för att finnas i det. Tekniken och idén om film går att lära sig, men sen gäller det att hitta sitt eget sätt att vara i gestaltandet, i skrivandet, i textvärlden.

Svar: Jag förstår precis vad du menar. Det är det som är så härligt, när man hittar sin egen röst i berättandet. :D Tack för dina idéer. Idag kommer ett inlägg om hur Åsa Bonelli tänker om gestaltning.

2014-09-01 kl. 07:18:05

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback