Ny story - Inte nu!

Trots många besökare igår var det bara en som kämpade sig igenom övningen. Den jag valde var svårare än den som presenterades i boken (i textens rum).
Hur som helst är övningen rolig om man orkar ta sig tid att göra den. ;)
 
I morse tittade jag på Gomorron Sverige enbart för att Sara Stille skulle vara med och prata om sin bok "Bära leggins i januari." Ett mycket bra inslag.
Satt kvar en stund för att det skulle komma boktips efter nyheterna med Yukiko Duke. Hon berättade att en novellvåg sveper över Sverige nu. Snacka om perfekt timeing för vårt novellprojekt som släpps i Maj.
 
En ny berättelse börjar ta form i mitt huvud, men jag säger stopp och belägg! Måste bli klar med det jag håller på med först. All denna redigering. Nu redigerar jag manus två i min trilogi...igen... och sen ska jag sätta tänderna i det nya manuset. 
Först när jag skickat iväg det kan jag börja tänka på en ny story.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Det roliga är att novellen lever upp. Gillar novellformatet för att det är så lagom. Och lätt att omfatta. Samtidigt är det ju ingen lätt skrivform heller.

Svar: Håller med. En novell är perfekt i många lägen när man inte hinner läsa så länge. Ska bli spännande att se hur vår bok tas emot. :)

2014-02-18 kl. 14:11:50

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback