Skriv din bok och sälj den

Igår kväll plockade jag fram tre böcker som stod på tur att läsas. 
Trots att jag längtat efter att få sätta tänderna i dem rann lusten av mig. 
Därför plockade jag fram Dag Öhrlunds bok "Skriv don bok och sälj den" om konsten att skriva. 
Det visade sig vara ett bra drag. För skriver min bok gör jag just nu och att sälja den är ju tanken. 
Boken är lättsam, rolig och klok. Mycket har jag läst i andra böcker om konsten att skriva, men här och var glimrar ett guldkorn värt att bära med sig. 
Dessutom är det kul att läsa om andra stora författare som Dag intervjuat om deras skrivprocesser och hur de hittar inspiration och varför de en gång började skriva. 

Har ni läst den? Vad tyckte ni?

Kommentarer
Postat av: Anneli

Jag har läst och tycker också den är jättebra.

Svar: Visst är den. Väldigt lättsam. :)

2014-02-04 kl. 00:29:57

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/
Postat av: Fia Filur

Har inte läst den, men skulle gärna vilja!

Svar: Då tycker jag du ska köpa den, eller önska dig den. Finns många små guldkorn.

2014-02-04 kl. 08:50:41

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: Eva

Jag gillade också boken och hittade många goda tips och tankar. Håller med om att det var roligt att läsa om andra författare, speciellt dem man träffat IRL.

Svar: Ja precis. Dessutom följer jag Viveca Sten på fb, så det är extra kul att hon är med. Har dock bara läst en av hennes böcker. Är inte någon "deckartjej".

2014-02-04 kl. 08:58:35

URL: http://www.evaludvigsen.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback