När fiktion möter verklighet

Ganska knäppt om jag tänkter efter. Att jag var på min karaktärs jobb igår. Han är ju trots allt en icke existerande människa, likväl har han ett jobb som existerar i allra högsta grad.
Det var spännade att trampa runt i alla lokaler där han gått före mig. Trots att jag inte varit där tidigare, är det inte mycket jag behöver ändra. Bara små detaljer.
Vi (jag och Emil) fick sitta med i kontrollrummet och se hur nyhetssändningen gick till och därefter springa ner och vara med inne i sportstudion när Peppe Eng sände. Peppe ville gärna vara med i min bok, så han undrade om jag kunde skriva något om honom. ;)
En liten parantes här: När vi fick Oliver så hade vi inget namn till honom. Jag föreslog "Peppe" efter Peppe Eng men det gillades inte av Stefan, så det blev Oliver.
 
 
 
Ang texten. Trots att jag skrivit två romaner har jag ändå svårt att veta hur jag på bästa sätt ska spara stolpar ur min nya. Jag vet att många använder post-it. Jag har en anteckningsbok men vet inte riktigt hur jag ska skriva upp det. Ritar ni släktträd och arbetskompisträd eller?
Beträffande mina gamla manus så fick mina karaktärer en sida var, där jag skrev ner allt om dem. Nu har jag skrivit allt på samma sida vart efter, känns rörigt värre. Kanske borde jag göra som tidigare. OM inte ni har något bättre förslag.
 
Fick en present igår. :D Precis den jag ville ha. Tyvärr dröjer det lite innan jag kan börja på den. Men nu finns den här när det är dags. Hur är det förresten med danska band. Jag gillar dem verkligen. Bättre än inbundna. Men det jag funderar över är: Gör man en pocket även efter man gett ut ett danskt band? För mig känns danska band lite som en storpocket.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Eva-Lisa

Men vilken fin present du fick, Jenny! :) Hoppas du ska gilla den! Jag skriver inga stolpar eller synopsis alls, så tyvärr kan jag inte hjälpa dig där. När det gäller danskt band varierar det när det gäller pocketutgåvan, men eftersom båda har mjuka pärmar är det vanligt att de inte ges ut i pocket. Jag är också väldigt förtjust i formatet danskt band :)

Svar: Ja. Visst var det en fin present ;). Jag vill börja på en gång, men har två som ligger före i högen. Ska bli spännande att läsa din bok. :D

2014-01-12 kl. 19:32:19

URL: http://dezmin.wordpress.com
Postat av: Anneli

Det är en spännande bok. Jag gillar också danska band, men har undrat över det med pocket. Intressant med besök på din karaktärs jobb.

Svar: Det var verkligen jättekul att komma dit och få en privat rundvandring. :)

2014-01-12 kl. 23:39:25

URL: http://tryingtofollowmydreams.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback