Så hörde han av sig till slut...


Med ett sms, där han erbjöd en körlektion i morgonbitti (!!!) Wtf????
Hur är det möjligt?

För en månad sen tog E sin SISTA körlektion, fick höra av körskolan att han var klar för teoriprovet. 
Tack och hej, du behöver inte komma tillbaka hit. Ring och boka tid för teoriprovet.
 
Körlektion??
Jag häpnar. Blir fullkomligt rasande och kommer inte kunna sova i natt.
 
Jag svarar på smset att E är KLAR med körningen, att jag FÖRVÄNTAR mig att Trafikverket har ett godkännande i sin databas i morgonbitti SENAST kl 10.00.

Tänk er en 15-åring som längtat, räknat dagar och timmar till teoriprovet. Pluggat stenhårt för att sätta alla poäng så att moppesemestern blir av med kompisarna, så händer det här.
 
Båten till Gotland är sedan länge bokad. Håll tummarna för att körskolan skickar in sitt godkännande i morgon, den som de borde skickat för en månad sedan. 
E fyllde år i lördags och idag skulle han äntligen få köra obegränsat med sin moped. 
Ni vet känslan, i eftermiddag har jag mitt kort. I eftermiddag får jag köra hur mycket jag vill, vart jag vill.

Tror ni han har svarat på sista smset? Tror ni han har svarat på E:s desperata mail som landade i hans inbox vid 12 med rubriken AKUT...?

Nä, det blir nog inte mycket till sömn. Jag är alldeles för arg för att kunna sova. 

Körlektion... Hur tänker han? 
Och varför är det så svårt att svara i tfn eller åtminstone ringa tillbaka. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback