Det där med noveller...

Det här med noveller. Det verkar beröra människor på olika sätt.
* Vissa älskar noveller - tycker det är lagom vad man hinner med i dagens stressande samhällen. En novell per kväll, eller på tågresan till och från jobbet.
* Vissa blir stressade. De kan inte njuta och koppla med berättelsen - hur ska novellen hinna få ett slut på så få sidor?
* Vissa har svårt att ta till sig formatet för att de precis lärt känna karaktärerna och vill ha mer...
* Vissa vill ha skarpa slut, där det tydligt framgår hur allting gick, medan andra föredrar lite mer öppna slut där man själv kan fantisera vidare.
 
Kul att höra allas åsikter. Här om veckan hade jag en tråd på min privata fb sida där vänner läst #Älskanoveller. Det diskuterades vilken novell som var bäst och hur mycket ordningen i boken betydde. Novell ordningen.
Någon tyckte att första novellen satte för hög nivå, för att göra de andra novellerna rättvisa.
Andra berättar om sina favoriter, mitt i eller i slutet av boken.
Det är verkligen i betraktarens öga det ligger.
Jag har själv två favoriter. En ganska nära mitten och en närmare slutet. ;)
 
Vilken är din favorit?
 
Idag står jag i So Gallery i Kungsträdgården och säljer #Älskanoveller och Insikter. Två novellsamlingar. Har ni läst och gillat #Älskanoveller kommer ni säkert gilla Insikter också. Välkomna mellan 17:00-19:30.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback