Så kom den till slut

Den högt efterlängtade solen. 
Tar rast i solskenet och ser fram emot en helg med frukost på altanen. 
För enl väderleksrapporten ska det bli massor av sol till helgen. 
Den ska jag passa på att njuta av. Behöver verkligen ljuset nu. 
Har känt mig lika grå som vädret varit under lång tid. 
Jag brukar inte låta vädret påverka mig, men den här mörka vintern har varit lång och sista veckan jämngrå.
Så grå att jag faktiskt funderade på om solarieljus kunde hjälpa lite. 
Inte för att bli brun utan enbart som ljuskälla. 
Har inte solat solarie på 15 år och det är inget jag föredrar heller. Jag vill ha solljus. 
Nu när jag skriver det här, sitter jag med näsan i vädret och njuter av att solen faktiskt värmer en aning. 
Fyller på min vintertrötta depå och fylls av ny energi. 
Härliga sol. Välkommen tillbaka!



Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Ungefär ganska exakt vad jag tänkte när jag promenerade omkring idag och sen tänkte att solbrillor kunde man ju köpa förstås.

Svar: Nya solglasögon är alltid kul. Själv får jag nog damma av mina, köpte nya i höstas. I dag lyser solen med sin frånvaro. :/

2014-03-06 kl. 15:27:27

URL: http://skrifva.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback