Ut och leta tallbarr

Läste om att tallbarr kan hjälpa mot pollen problem. Så under min långpromenad plockade jag tallbarr. 
Ska bli spännande att se om det fungerar. 


Barren ska läggas i vatten över natten (eller ett par timmar)
Bilden är lånad.
Sen ska man dricka det sakta. :)
Idag har jag känt av pollen. Asp och hassel tror jag det är i luften nu. 

Testade mina "Barefoot" idag. När man springer i odämpade skor blir det automatiskt att man springer mer på trampdynan under tårna än hela foten. 
Här gäller det att börja försiktigt, för här får helt andra muskler arbeta. 




Kommentarer
Postat av: Mia Skrifver

Berätta hur tallbarren funkar. Är nyfiken. Inte för egen del. Är inte pollenkänslig, men ett barn är.

Svar: Jag vet inte riktigt. Läste bara att man ska lägga dem i vatten ett par timmar och sen dricka det. Tydligen finns det även någon tallbarrspray mot pollen på Apoteket. Kanske kan du läsa mer om du söker på huskurer. :) Jag ska utvärdera om några dagar. När jag ser om det hjälpt mig. Idag har jag inte druckit något tallbarrsvatten och idag har jag haft kli i ögonen och nyst flera ggr.
Så jag kommer snabbt märka skillnad om det fungerar. :)

2014-03-12 kl. 19:56:28

URL: http://skrifva.blogspot.fi
Postat av: Katarina

Vad ambitiöst att springa. Och tallbarr, huu, det kan inte smaka gott! :(

Svar: Faktum är att jag dricker det nu och det smakar bara vatten, men det luktar tallbarr. :) Om det fungerar så är det värt ett försök.

2014-03-12 kl. 20:22:00

URL: http://www.katarinapersson.com
Postat av: Fia Filur

Jag känner också av pollen! Återkom gärna med en rapport om det funkade!

Svar: Jag drack ett glas innan jag gick och la mig igår. Idag har jag varken haft kli eller nyst trots strålande sol och många timmar ute. Idag på em drack jag ett glas till. Tänker fortsätta och utvärderar om en vecka eller två. :)

2014-03-13 kl. 16:03:46

URL: http://www.sofiafritzson.com
Postat av: nyfiken pollenallergiker

Hej! Jag googlade på det här med tallbarr och hamnade här. Hur har det gått?

Svar: Jag tycker att det har gått bra. Ut och plocka barr! Vattnet smakar bara vatten, så det är inget man måste pina i sig. Jag har en kanna i kylen. Byter barr lite då och då. Lycka till.

2014-04-28 kl. 13:59:15

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback