Åldersnoja? Nä...inte alls.

Tycker dina barn att du är gammal som en dinosaurie?
- Vad då? Fanns det tv när du var liten?
- Hmm...
 
Var på fest igår där ålderspannet låg mellan 11-70 år.
Merparten av dem som var där var runt 18-23 eftersom vi friade en glad 18-åring.
En bit in på kvällen ville partyprissarna att jag skulle delta i en "dricka lek", lägre eller högre. Den går ut på att man ska bli full. Hela gänget ca 20 st ropade Jenny, jenny, jenny...
Jag skakade på huvudet och vänligt men bestämt avböjde.
När de sedan slutade ropa mitt namn sa jag:
- Jag är så pass gammal att jag inte faller för grupptryck. ;)
Då började de om igen och jag föll till föga och satte mig ner och hängde på. (så vad det med det)

Hur som helst hakade min bror på (två år äldre). För er som inte vet hur leken går till så har man en kortlek, så ska man gissa på högre eller lägre. Gissar man rätt på tre kort går det vidare till nästa person. Om den gissar fel ska den dricka så många klunkar som kortleken visar. (alltså, antal kort, inte sammanlagda summan av korten).
När turen kom till min bror gissade han fel och enl korten skulle han dricka 25 klunkar... Till saken hör att han hade wiskey i sitt glas.
Då säger tjejen som håller kortleken
- Äh, eftersom du är nybörjare, räcker det med att du dricker upp det du har kvar i glaset. 
Nybörjare tänker jag... Hon var inte ens född när vi lekte såna här lekar... he he...
 
Visst är det lustigt, barn/ungdomar tror att vi vuxna aldrig varit unga.
 
Jag satt och pratade med en tjej (20 år), min son (13 år) sitter bredvid och lyssnar. Så säger han
- Asså, mamma. Det är konstigt att du liksom alltid hänger med de yngre...
Jag förklarar att det inte alls är konstigt. Han har själv kompisar mellan 9-23 år.
- Men mamma, det är inte samma sak, du är pinsam...
Då kommer Adam (23 år) förbi och säger
- Du ska vara stolt över din mamma, hon é cool.
Jag tittar på min son och ler ett "där fick du leende."
Tack Adam - berhöver du låna pengar så vet du var jag finns. 
 
Hur som helst var kvällen riktigt kul. Fick en känsla av att jag var tillbaka på 90-talet. Dessutom spelade de 90-tals musik och 20-åringarna dansade och sjöng med i varenda låt. Det gjorde jag också. Pinsam mamma som jag är. ;) "Girls just wanna..."
Dessutom lärde jag dem en ny lek, som de uppskattade mycket.
- Fan, det här är den bästa leken någonsin. Jag kommer sno den! (kille 20 år)
- Gör det, men hälsa från mig varje gång du leker den.
- Taget!
 
Så, vad gjorde du igårkväll?
Om jag blev full? Nä, ingen i det där gänget hade koll på om man drack sina klunkar man skulle, så jag överlevde. :D

Kommentarer
Postat av: m

Ett skönt gäng utan kontrollbehov.

Svar: Ja, verkligen. :)

2014-05-11 kl. 14:02:57

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback