Lita aldrig på barn vs ställ rätt fråga

Var ute och körde bil med ett av mina barn. Parkerade på ett mycket trångt ställe och när vi skulle åka där ifrån var sikten mycket dålig. Därför bad jag vederbörande att se efter om det fanns någon sten bakom bilen när jag skulle backa ut.
- Nej, det finns ingen sten där.
Jag lade i backen och backade på något...
 
- Vad var det? Du sa att det inte fanns någon sten där.
- Det gör det inte, men en sandlåda...
(en sån där blå med grus i).
 
Vad säger man? Jag frågade ju inte om det fanns någon sandlåda där. Bilen fick en ful repa och både jag och vederbörande lärde oss en läxa.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Ha ha, de tar en verkligen på orden. Jag sade att jag skulle "springa upp och klä på mig" och 4-åringen direkt: "Man får inte springa i trappan."

Synd på bilen bara.

Svar: Ha ha ha! Underbart.

2014-05-12 kl. 12:41:26

URL: http://manuskt.wordpress.com

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback