Deadline vs Signeringar

Min deadline (20 dec) är inte överens med tiden jag lägger på signeringar.
Det var något jag glömde/missade att räkna in när jag satte min deadline.
Inte visste jag att jag skulle få så många signeringstillfällen uppbokade. Vilket glädjer mig mycket samtidigt som jag blir en smula stressad över att manuset tycks stå still under tiden.

Till detta kommer vardagsbestyren, inbokade läkarbesök med barnen, adventsmingel och annat.
Så...
Jag kanske borde sätta mig ner och göra en ny deadline, ställa om kraven en aning så att jag slipper få dåligt samvete.
Jag menar, signeringar är ju en stor del av spridningen på mina böcker. Ju fler som läser dem, ju fler som kanske vill läsa nästa. Så egentligen bäddar jag för nästa bok redan nu.
Varför har jag då så dåligt samvete över att jag inte sitter på rumpan och skriver istället för att fara omkring och signera.
 
Nä, skärpning! Ställ om kompassen. Ingen kommer bli besviken för det. Det enda som kommer att hända är att jag slipper få stressmage och dessutom slippa känna dåligtsamvete.

Jag säger som Ikea  - Det blir jul (bok) ändå.

http://www.youtube.com/watch?v=JH7tWqw8qD8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback