Midnatt råder

Ligger i ett kolsvart rum och funderar på om jag ska ägna återstoden av natten till att skriva.
Somna verkar jag ändå inte kunna göra.
Frågan är bara om jag orkar kliva upp. 
Kroppen är trött, hjärnan med men ligger ändå sömnlös. 
Om jag drar på mig morgonrocken och börjar jobba med texten kommer jag garanterat inte i säng före 4. Frågan är om det är värt det?
Dagen i morgon kommer ändå bli en trött dag. Så vad har jag att förlora?
Jag vinner text om jag går upp - jag förlorar sömn både om jag ligger kvar och snurrar och om jag går upp. 
Summasumarum - jag gör som jag vill med det. 

Medan jag ligger här försöker jag tänka ut ett namn till mitt manus. Om en månad ska det vara ett färdigt råmanus. Boktitlar är viktiga saker. 
Kanske ska jag rent av fortsätta att brainstorma. 
- inte undra på att jag ligger vaken -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback