Författarna på slottet #Nynässlott

 
Jag kan ärligt säga att jag inte lämnade byggnaden på hela helgen. På både gott och ont. Flera gick på promenad i området, andra på spökvandring. Själv satt jag framför datorn eller diskuterade text med någon.
Ångrar lite att jag inte hann med den fina omgivningen. Får tar det vid ett annat tillfälle.
 
 
Det var andra gången i mitt liv som jag bodde på Bränneriet vid Nynäs slott. Förra gången jag var här var det på smyckeskurs. Faktum är att jag fick samma rum och samma säng. 
Vad passar väl bättre än att fira romandebuten med författarvänner?
 
 
Sent i säng och upp tidigt. Jag har sagt det förr och jag säger det igen. Det är så givande att umgås med likasinnade. 
 
 
Skrivrace. Det är bra grejer det. Skriv så mycket du hinner på en viss tid. Trots att vi drack champagne innan blev texten bra.Och självklart påverkas man av miljön och sällskapet. Det kommer ni märka i min text om ni läser noga. Fast å andra sidan vet man inte när det här manuset når hamn. 
 
 
Här var vår favoritplats. Här pratade vi text, skrev och hade högläsning ur våra olika manus. 
 
 
Gemensam frukost, lunch och middag. Perfekt tillfälle att prata av sig då det fanns tider som det skulle vara knäpptyst.
 
 
Vem drömmer inte om den här utsikten från matsalen. Och den här från sovrumsfönstret.

 
När jag hade packat in i bilen för hemfärd väntade jag på Eva Jansson och under tiden passade jag på att fota lite. Håll med om att platsen är magisk.

 
 
 
När jag var här på smyckeskurs satt vi på bryggan och pysslade. Den här vändan var det två författare som badade varje dag... Jag var inte en av dem.
 
Hit åker jag gärna många gånger till och ni som inte har varit här. In och boka! Ni kommer inte bli besvikna.
 
Tusen tack till Annie som fixat så vi kunde vara här och till er alla som gjorde min helg till ett guldkorn.
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: m

Var det rum 213, där det spökar?

Svar: Det var lugnt på vårt rum. Nr 5. ;)

2014-10-21 kl. 14:52:45
Postat av: caroline säfstrand

Men åh....ser ju helt underbart ut! Egentid med skrivfolk är bäst!!

Svar: Det var det verkligen. Du får hänga med nästa gång. :)

2014-10-21 kl. 16:55:57

URL: http://www.carolinesafstrand.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback