Malou Efter tio

Faktum är att idén till min roman föddes genom ett debattprogram hos Malou. Temat var män som misshandlar sina kvinnor. 
Det var då jag tänkte, "Männen då? Varför pratas det inte om män som har problem med sina kvinnor?"
Först blev det bara en novell. Den finns med i #Älskanoveller. Men karaktären fortsatte att prata i mitt huvud och blev till slut romanen I ditt kvarter händer saker du inte ser.
 
Redan i samma veva som boken släpptes fick jag mail från män som har problem med sina kvinnor. De tackade mig för att jag skrivit boken. Mailen fortsätter att trilla in. De är glada att jag lyfter ämnet. 

När jag för en tid sedan var och skulle sälja in boken till olika butiker sa en manliga chef.
"Klockrent! Om du visste vilken psykisk misshandel jag utsätts för nu när vi har separerat. Hon é fan inte klok."
 
Min bok tar upp både fysisk och psykisk misshandel.
 
I fredags beställde Efter tio redaktionen min bok. Så håll alla tummar ni har! Ämnet är viktigt och behöver lyftas. Vare sig det blir något program om det eller inte, så är det stort för mig att de ens läser min bok. Men självklart hoppas jag att debatten väcks och att någon man vågar ställa upp och börja prata om det.
 
Här kan ni lyssna på en intervju jag var med i på bokmässan. Jag blev intervjuad av Anita från Radiosyn.

http://www.radiosyn.se/intervjuer/Jenny%20Jacobsson%20intervju.mp3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback