Vilken dödssynd lider du av?

Idag har lättjan lämnat mig. Nu ligger alla dödssynderna i säkert förvar hos förlaget. Hoppas att de gillar den.
Inte helt lätt att skriva en novell om lättja, men nu är den i alla fall ivägskickad.
 
Idag har jag pratat inför en grupp människor, alltid lika kul och utmanande att våga ställa sig där bakom mikrofonen. Efteråt på fikan fick jag mycket beröm för mitt framträdande vilket alltid känns skönt. Jag tyckte själv att det gick bra.
 
Hade tänkt hinna skriva på mitt nya manus idag, men jag har för ont i armen för att göra det. Så det fick bli vila efteråt istället. Nu tänkte jag passa på att läsa en stund.
 
Fick jättefina tulpaner både av sällskapet jag pratade för och av S. Så nu har jag två buketter att njuta av. Det blev även lite bubbel så här på kvällskvisten.
 
Hoppas ni haft en härlig dag.
 
Jo, allt är inte rosa. Idag när jag satt i köket blåste sopkärlet omkull utanför vid vägen. Innan jag hann ut hade hela vår gata fyllts med skräp från den (konservburkar rullar rätt bra och returpapper flyer långt). Måste varit en rolig syn att se mig gå där (springa efter flygande papper) och plocka sopor med gula diskhandskar på mig. Dessutom hade hela kassetten för glas och plåt fallit ut. Hade jag inte varit hemma hade inga bilar kunnat passera.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback