Intressant fenomen

Det är ett intressant fenomen det här med noveller. 
Trots vår stressade vardag väljer fler att läsa långa romaner. 
Det borde rimligtvis vara tvärtom. 
Korta snabba berättelser på tåget till och från jobbet. 
En eller kanske två snabbt konsumerade innan lampan släcks för kvällen. 

Jag som läst enorma mängder noveller de senaste åren och framför allt senaste två månaderna ( inför nya #Älsksnoveller upplagan) har verkligen fastnat för det korta formatet. 

Nu när jag läst alla bidrag till uttagningen har jag haft novellabstinens och gått över till första delen om de sju dödssynderna. 

Jag som dessutom tidigare i år länge lidit av läskramp har hittat ett format som fungerar för en överhettad hjärna. 

Så nu mina vänner avrundar jag inlägget med att läsa vidare om hur högmod gör livet surt för än den ena och än den andra. 
Synd bara att dom som lider av högmod inte förstår det själva. 


Alla dessa finns på både adlibris och bokus om ni känner för att testa det korta formatet. (Med undantag för 4,5,6 av dödssynderna som inte har kommit ut än)

Jag har ett fåtal exemplar av dödssynderna kvar. Hör av er om ni vill köpa signerade ex. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback