Snö 1.0

Så där ja! Nu kom snön även till Sthlm.
Fördel: Allt blir aningen ljusare - även livet i allmänhet. 
Nackdel: Halka och insikten omatt vinterdäcken förmodligen behöver bytas...

Julen kom och gick. Fina presenter delades ut och jag blev en damcykel rikare. 
- Men mamma, varför får du en ny cykel, du som redan har två cyklar... 
Ja, det är en motiverad fråga men faktum är att jag behöver en till ;) dessutom har jag ingen damcykel sen tidigare. 

Här behövs alltid saker som redan finns av någon konstig anledning. Om jag inte minns fel har sambon fyra cyklar. 
Hur som helst. 
Minst en av mina tre kommer snart ligga på blocket, om nu inte barnen vill överta någon av dem. 

Det har blivit mycket gott den här julen -gott som i rejält onyttigt 





Bara på julafton åt jag mer mat än jag normalt gör på en vecka. Detta kräver en viss typ av motion. Som jag inte har hunnit med då allt fokus har varit på avkoppling och detta 


Som tur är har jag haft hjälp och vi har kommit rätt långt


1500 bitars. Tradition i Tortenssonskapalatset. Nu lider min första ledighet mot sitt slut. I morgon är det jobb igen fram till onsdag. Som tur är kan jag ta trappan upp till övervåningen och jobba hemifrån. Skönt att slippa ge sig ut i tågtrafikensförseningar. Det vet ju alla stockholmare att minsta snöväder orsakar problem för tågen.

God fortsättning till er alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback