Lilla Fårö goes Kungsholmen

Det händer att några av oss som var med på författarveckan på Fårö träffas för en skrivardag. Idag är en sån dag. Nu frukost, sen mot Kungsholmen. :)
 
Har som vanligt stora ambitioner och har därför packat väskan full med noveller som ska läsas igenom. Dessutom ska jag fixa små ändringar i mitt stora manus. Vet redan nu att jag omöjligt kommer hinna allt eftersom vi ska hinna umgås och prata också.
 
Ibland är det bra att bo lite längre ut från stan eftersom jag har 40 min på tåget både dit och hem. Det gör att det jag inte hunnit jobba med "hemma hos" hinner jag göra på tåget, därför börjar jag redan på vägen in.
 
Igårkväll när jag skulle packa mina noveller blev jag sugen på att läsa två av dem. Det är så bra att läsa texter ett par veckor efter man skrivit dem, för man ser dem med helt nya ögon och ser direkt om det är något som inte stämmer.
Mina noveller om dödssynderna handlar om ett gäng grannar och igår när jag läste insåg jag att två grannar har samma son... (tror jag i alla fall) ska kolla det när jag åker, hade inte den andra novellen framme igår så jag kunde dubbelkolla. 
 
Men nu har jag inte tid med det här. Min buss går om 20 min och jag är inte klar här.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback