Turné, skolarbete och kondisbitar

En händelserik helg följs av en händelserik vecka. Idag fick jag ett mail från en student som pluggar första året på gymnasiet i Malmö. Hon ska göra ett skolarbete om min novell "Om du visste" som var med i #Älskanoveller - 26 nyanser av Sverige (första upplagan). Den novellen resulterade i min debutroman. Jätteroligt. Jag känner mig hedrad. Hedrad över att hon vill jobba med just min novell och hedrad över att hon tycker att den lyfter ett viktigt ämne och är tillräckligt bra att göra ett skolarbete om.
Kommer givetvis att dela detta med er när hon är klar med sitt arbete. :D
 
Jag och Josephine Almanakis åkte på #Älskanovellerturné till Alingsås och Floda.

Här kommer lite bilder till er som följer mig på bloggen. Ljungblads konditori var vårt första stopp i Alingsås. Ett helt underbart kafé med en helt underbar Staffan vid spakarna. Här serverades kärleksmums (kunde knappast bli bättre med tanke på ämnet i boken) med te, kaffe el saft till gästerna.
Vi pratade på scenen och signerade böcker så pennorna glödde. Jättekul och det bästa av allt: Min gamla vän från Partille kom förbi och fikade med oss. Tiden går så fort och vi insåg att vi inte setts sen 2008, hon är numera en glad Alingsåstjej. Tack för att du kom Linda <3 och tack till er alla andra som också gjorde det.
 
 
Staffan lovade att vi var välkomna tillbaka nästa år igen, antingen med våra romaner eller med nästa upplaga av #Älskanoveller. You bet, vi kommer!
 
 
Efter releasen drog vi vidare till Fotograf Fotogenicco AB i Alingsås centrum. En mycket professionell och duktig fotograf. Nu vet jag precis hur jag ska göra för att se avslappand ut framför kameran och framför allt ... le naturligt. Tack Nicco! Ser fram emot bilderna. #sträckpådigJenny #gladmakaron
 
Söndagen bjöd på releasefest på lilla ön i Floda. Kaffedoppet stod värd med sin nya fina lokal och den underbara naturen runt om. Till er som inte varit där - Åk dit!
Här hämtade jag min inspiration till novellen jag skrev till novellsamlingen Över en fika. 
I publiken fanns ett par från Flodatidningen/ Flodaradion, de köpte våra böcker och ska lämna dessa vidare till en journalist som förhoppningsvis hör av sig till mig. 
De var mest intresserade av novellen Över en fika eftersom jag fått min inspiration till den från lilla ön. De är mer än välkomna att ringa. 
Hit kom också långväga vänner som aldrig förr varit här. Jättekul eftersom dom älskade stället lika mycket som jag. Tack till er som tog er tid att lyssna på oss och fira med oss.
Tack Sandra för att vi fick vara i erat underbara kafé. Vi får hålla tummarna att det blir ett stort författarjippo där i sommar hos er.
 
Innan vi åkte hem kunde vi packa ur två tomkartonger ur bilen - våra böcker hittade många nya läsare vilket vi är otroligt stolta över. Vi önskar er alla god läsning i sommar. Hör gärna av er när ni läst och recensera böckerna eller bara för att hissa eller dissa.
 
Ni som inte hittat till min författarsida och/eller min Insta: www.facebook.com/forfattardrommar insta:
 jennyjjacobsson Välkomna in!
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Gulliga Jenny! Saknar dig ju ännu mer nu när vi fick chans att snacka lite 😘♥️ Vi får se till att det inte går 7 år till innan vi ses nästa gång igen. Lycka till med intervjun! Kraaam Linda

Svar: Känner precis samma sak ❤️ kram ❤️

2015-06-01 kl. 21:09:10

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback