Finaste vs fulaste namnet eller bara väldigt udda

Jag samlar på namn till mina karaktärer. Har en lång lista som jag kan plocka namn ifrån. Bästa stället att samla namn på är signeringar. Kommer det någon med ett väldigt udda namn brukar jag fråga om jag får spara på det till mina kommande böcker. Alla har hittills svarat ja. Vissa som stått bredvid och hört har då berättat om ett av sina mellannamn som jag gärna kan "få" om jag vill ha.

Fyra av dessa namn använder jag nu i mitt nya manus. Ett av dem är väldigt udda, har aldrig någonsin hört det förut och eftersom namnet är så udda har en mycket märklig karaktär fått namnet. Vet inte om ägaren till namnet hade tänkt sig detta, men det är så det är. Kanske är ägaren stolt över att namnet ens används, även om det råkar hamna hos en person med psykopatdrag... :)
 
Har ni några namn att dela med er av? 


Bild lånad från DN.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback