Ketchupeffekt

Hur kommer det sig att det ofta blir så?
Kommer inget, kommer inget, kommer allt...
 
Nu hade jag två extrajobb på gång och fick då en praktikplats på heltid. Konstigt ändå att det alltid är allt eller inget.
Samma var det förra året med blöckerna, när jag gick från icke utgiven till en roman och tre novellsamlingar inom loppet av några månader.
Ketchupeffekten håller i sig vad det gäller böckerna även i år. Innan året är slut kommer jag vara med i fyra publicerade verk, förhoppningsvis fem. Men det återstår att se.
 
 
Idag har jag träningsvärk efter årets första löprunda som jag gav mig ut på igår. Känns så bra. Benen är lite stumma idag. Men träningsvärk vill man ha, så det gör ingenting.
 
Eftersom jag ska pendla mycket den närmaste tiden med pendeltåg önskar jag härmed att världens lättaste dator faller ner från himlen, så jag kan sitta och jobba på tåget. Min är för tung att släpa runt på.Vad var det jag sa häromdagen? Sponsorer sökes. ;)

Kommentarer
Postat av: m

De gånger jag sökt jobb har jag också varit tvungen att välja på flera samtidigt, konstigt, första gången det hände var det svar inom en vecka till två ställen Katrineholm eller Gustavsberg. Nästa gång var det två olika som svarade samma dag båda i Handen varav Handenpolisen var det ena. Det ligger nog i släkten. Inte speciellt förtjust i ketchup.
Finns det inget IT-företag som vill ha reklam på SL 2 timmar om dagen 10 timmar i veckan.

2015-03-06 kl. 16:20:55

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback