Sponsorer sökes!

Nä, då. Jag skojade bara. Jag får ofta frågan om jag skriver på heltid. Allt som oftast när jag svarar på den frågan får jag själv höra.
- Men vad då söker jobb? Du ska skriva. Det är ju det som är din grej. 

Precis så. Men jag måste också tjäna pengar. Som författare får man lön en gång om året (med undantag för vissa andra avtal). Om man har tur. Det vill säga om boken säljer bra. Oavsett hur stor eller liten den lönen visar sig vara så är det inget man kan leva på under ett år till nästa lön kommer. Om man inte heter GW eller något i den stilen då förstås.
 
Så ja. Jag söker jobb och jag har en del krokar att dra i. Inom kort får både jag och ni veta hur det går med den biten. Tills dess skriver jag så mycket det är möjligt, mellan jobbsök och andra möten.
 
Håll tummarna nu, jag väntar på olika svar som skulle hjälpa mig på rätt väg.
 
Den här veckan kan ni delta i en tävling på min författarsida. Välkomna in.
www.facebook.com/forfattardrommar Tävlingen avslutas på söndag.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: caroline säfstrand

Ja, det är ju så för de flesta av oss! Håller tummarna för krokarna du drar i:-)


Svar: Tack! :D

2015-03-03 kl. 22:18:31

URL: http://www.carolinesafstrand.se

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback