En händelserik vecka - avlöser en annan

Vecka som precis passerat innehöll många roliga saker.
Först och främst ett viktigt förlagsmöte med löfte om avtal på nya romanen. Den kommer att släppas våren 2016 om allt går som planerat.
 
 
Arbetsnamnet kan komma att bytas ut, vem vet? Jag vet inte. Vi får se.
Och nja, jag har inte firat riktigt än. Vill först skriva på avtalet som har varit en vända hos juristen. Nu ska det tillbaka till förlaget med några synpunkter. Fortsättning följer...
 
Sen var jag på en mycket bra kurs i textformatering. Låter kanske torrt och tråkigt, men den hjälpte mig mycket i min strävan mot det perfekta manuset. Alltså, ett manus med rätt indrag och dyl. Egentligen ska inte författare behöva kunna sånt, för sånt gör "sättaren" av boken. Men jag vill veta ändå. Bra att kunna sånt.
 
I torsdags pratade jag i radio. Har delat länkarna på min författarsida om någon vill lyssna www.facebook.com/forfattardrommar. Där del 1 ligger ligger även del 2 i samma tråd. (Var tvungen att dela upp det eftersom upphovsrätten stoppade låten som de spelade emellan pratet)
 
Veckan avrundades med fest för #Älskanoveller - 30 nyanser av kärlek. En perfekt avslutning på en händelserik arbetsvecka. Tänk att det redan är ett år sedan #Älskanoveller - 26 nyanser av Sverige såg dagens ljus.
En magisk kväll med många härliga möten. 
 
Lördagen tillbringade jag på Vårmarknaden i Tungelsta. Sålde 17 böcker, både romanen och novellsamlingen Över en fika. Många berättade att de hört talas om boken, någon hade till och med fått recensioner direkt hem i telefonen från en vän som sa att hon abslout måste köpa boken av mig. Jättekul att läsare delar sånt. 
Det kom också några som hört radioprogrammet.
Det absolut roligaste var en man som legat vaken hela natten och sträckläst min bok, han kom fram och ville diskutera en av karaktärerna som han var lite orolig för. :D

Idag har jag haft vilodag, men också lagt tid på att gå igenom avtalet noga med juristens ord i bakhuvudet. Nu ska jag sätta mig och skriva ihop ett mail till förlaget med mina ändringar och sen ska jag dåna i soffan.
 
Imorgon måste jag skriva på "talet" jag ska hålla på novellkvällen på onsdag. Ni kommer väl?
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback