Väntan

 
Och när du har gjort det kvarstår lång väntan.

Medan du väntar:
Gå tillbaka till ruta ett och börja på något nytt projekt så blir inte väntan så lång.

När jag fick veta att mitt manus blivit antaget i April, tänkte jag:
"Bra då hinner jag skriva klart nästa manus innan den kommer tillbaka från redaktören." 
Jag är glad att jag inte satte mig ner och väntade. Nu har jag både avslutat det manuset och skrivit 60 % på ett nytt.
Det är långa väntetider i den här branchen. Låt inte det knäcka dig. Utan jobba vidare med nästa. Det lönar sig i slutänden, plus att du slipper prestationsångest när du redan har flera färdiga manus att bolla med.
Lycka till.

Mötet i söndags gick jättebra. Mer om det framöver.
Som sagt - Väntans tider i mångt och mycket.
Det blir en spännande höst.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback