Tips på skrivtid



Jag får ofta frågan. 
"Men när hinner du skriva?"

Många av er som följer mig vet att jag skriver två timmar om dagen på tåget till och från jobbet. 
Mitt tips till er som brukar ta bilen. Se över kommunikationerna till er arbetsplats. Och köp ett månadskort. 
Om så bara för att testa om det fungerar för er. 
När jag började pendla var jag osäker på om miljön skulle påverka mitt skrivande negativt. 
Jobbade aldrig utan lurar i öronen. Inte med musik dock utan mer som öronproppar mot ljudet runt omkring. 

Sthlmståget är i princip knäpptyst på morgonen, så lurarna blev snabbt överflödiga. 
Eftermiddagen däremot är det rörigare. Folk gör sällskap med arbetskollegor en bit av resan. Många ringer hem och gör upp middagsplaner, då är det bra att ha lurarna till hands. 

Så till er som vill ha mer skrivtid. Testa.

För mig är skrivandet alltid lustfyllt och varje morgon längtar jag till låget. Samma gäller när det är dags att gå från jobbet. 

När man har jobbat en hel dag och ska hålla sig vaken under skrivpasset brukar jag äta en frukt och dricka en latte. 
Finns även perfekta små påsar med torkad frukt. 
När jag kommer hem kan jag dåna i soffan med gott samvete över att datorn kan ligga ouppackad i väskan till dagen efter. 




Det var mina tips till er. Lycka till! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback