Stolt, ödmjuk och tacksam


Bilden är lånad

Det här med stolthet är intressant. 
Jag har mycket att vara stolt över men det är nästan inte okej att prata om att man är stolt. 
Det är lätt att andra upplever en som skrytsam eller högtravande.

Om man inte vågar tro på sin egen förmåga kan man aldrig ta sig dit man vill.

Jag tror att de som upplever stoltheten som skryt inte har tagit sina egna drömmar på allvar. 

Jag är oerhört stolt över att jag lyssnade på min starka vilja att bli författare. Det tog många år innan jag kastade loss och satsade. Självklart måste man vara redo att ta stora steg. 

Att man sen inte nöjer sig med att skriva för nöjes skull är för mig ett naturligt steg. 
Självklart siktar jag mot toppen, precis som de flesta som när drömmen om ett författarliv på heltid. 
Vägen dit är lång, men så länge man kämpar mot det målet finns fortfarande chansen. 

Det är också något jag är stolt över. Min förmåga att låta drivkraften ta plats i vardagen trots alla måsten. 

Våga ta din dröm på allvar och berätta vad du är stolt över. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback