Hej vardag!

Tro det eller ej.

Men inte en enda gång under semestern har jag öppnat min dator. Jag har gjort ett par inlägg på fb samt lagt upp bilder dagligen på instagram via telefonen. Datorn hade jag givetvis med mig men den har legat i byrån tillsammans med en massa kläder jag hade packat med mig som jag inte använde. Jag är bäst på att packa förmycket. Jobbar på det. ;)

 
Ja, vad har då hänt under semestern när jag inte suttit klistrad bakom en skärm. Vi har firat 20 år tillsammans. Nya ringar blev det. :) 

Vi har badat varje dag i havet. +22 gr. Helt underbart. Vi har hängt runt med massor av olika vänner. Bilder finns på instagram jennyjjacobsson. Den här semestern har verkligen varit semester på alla tänkbara sätt. Det fyra senaste åren har jag jobbat med olika manus när vi haft ledigt, men inte någonting den här gången. Verkligen välbehövligt. Så skönt att bara fika runt med kompisar, bada, äta gott och ta dagen som den kommer. 
Vi har haft kalasbra väder, duggregn ungefär 30 min under våra 2 veckor på landet.
 
 
Under semestern har jag lyckats koppla bort precis allt som har med måsten och hösten att göra. Levt dag för dag och läst bra böcker.
Nu är vardagen här. Nästan i alla fall. Kom hem igårkväll och idag har vi bockat av många tråkiga saker som att betala räkningar, tvätta, skura altanen osv... 
Ska jag vara helt ärlig så föredrar jag semester. ;)

 
Sommarens bästa grillfest tillsammans med ett glatt gäng från Gotlandsvåfflan.

 
Spontan författarträff på Fårö med middag och vin. Undrar om alla Fåröförfattare klär sig i samma nyans av blått. 

 
Vet inte varför de här goingarna hamnade på sniskan och varför de inte vill stå upp. Men goda så in i bänken också väldigt lätta att sakna när vardagen tar över.
 
 
Dock inte fy skam att komma hem till dessa. Det är sant det man säger om att egen härd är guld värd. Så goda!
 
 
Min analoga anteckningsbok har också legat i byrålådan hela semestern och även den behövde en uppdatering. Nu är vardagen här och jag är mer än redo.

Nu ska jag jobba exakt 8 dagar sen bär det av till Gotland och Fårö igen. Idag har jag tagit beslut om att jobba klart manuset som jag kallar för "Inga trådar", det har varit hos lektör och ska finslipas. Tror att det bli den bästa saken att göra på författarveckan. Helst av allt vill jag skriva på mitt nya manus, men jag vill inte att degarna ska surna så det är bäst att ta hand om dem först.
 
Jobbar vidare i kampen om att I ditt kvarter ska bli pocket och hoppas på svar från förlag inom kort på mitt manus "Ur tystnaden stiger skulden." Jag är övertygad om att jag går en spännande höst till mötes.

Nu ska jag sätta mig in i "Inga trådar" -manuset som legat på hold, så jag är redo att jobba med det när det är dags för finslipning. Längtar ihjäl mig till Fårö och hela goa gänget som kommer dit.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback