Förbannad och frustrerad - överväldigad och glad

 
Blir så jäkla arg på killar som anser sig ha rätt att sno saker från andra. I dag fick jag ett sms från min son: "Mamma min moppe blev snodd."

Detta resulterade i en kväll med frustration, besvikelse och irritation. Men också med glädjen i att se vilket samarbete man kan få via facebook. På mindre än tre timmar har inlägget delats över 250 ggr. 
Stort tack till er alla som hjälper till att dela. Tack till er som kommit med förslag på hur man kan gå vidare med detta och tack till er som ringt och talat om vad ni vet, vad ni sett och vad ni tror.
Allt är lämnat till polisen med förhoppning om att moppen ska återkopplas med sin rättmätiga ägare.

En nybliven 15 åring, som precis tagit körkort och fått sin fina moped. Klart mitt mammahjärta brister när han ska behöva gå igenom en sån här sak. OCH det är inte första gången det händer. Förra gången var det en annan kille som råkade ut för exakt samma sak. Men killarna som försökte sno moppen lyckades inte få igång den trots att nyckeln satt i, vilket resulterade i att de bröt av nyckeln i låset och stack. (också vid tungelsta skola)

Jag har vaga förhoppningar om att återse den här mopeden. Men jag hoppas verkligen det för O:s skull. Mirakel sker trots allt ibland.
Vi har namnet på en av killarna som var med och fått tips om ytterligare ett namn. 
Eftersom så många engagerat sig i det här tror jag att vi snart är moppen på spåret.

Trots att mopedstölder har låg prioritet hos polisen vilket man självklart förstår så känns det ändå hoppfullt. Vi får se var det leder. 
Tack till alla er som engagerat er och delat, samt till alla er som på andra sätt visat er medkänsla för detta.
Tur att det finns fler hjältar än idioter.

 
 





 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback