Kunde inte låta bli

Idag öppnade jag en skrivbok och skrev första kapitlet i manus nummer 7. Kunde bara inte låta bli när tankarna bubblade över. Min nya karaktär heter Ulla-Maja och arbetsnamnet för manuset är "Ensam kvinna söker..."
Nej, det är ingen kärleksroman. 

Ska bli så spännande att följa Ulla-Maja och se vad hon har att berätta för mig om sitt liv.

Jag vet, jag borde skriva klart manus 6 först (har ca 30% kvar att skriva) men nä, detta kunde inte vänta, så jag får nog köra parallellt ett tag. Alternativt att jag bestämmer att jag ska skriva klart manus 6 på författarveckan i sommar... Jag får helt enkelt sova på den saken.

Jag brukar inte skriva förhand, men nu blev det så. Kommer givetvis fortsötta via datorn så jag slipper skriva boken två gånger. Men en anteckningsbok var det enda som fanns att tillgå när skrivlusten kastade sig över mig.

Ville bara tala om det. Så himla kul att börja på något helt nytt. 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback