Tanken var god

 
Jag tog ledigt redan i torsdags för att arbeta med mitt manus (det om damerna. Manus nr 7). Tanken var då att bara redigera den dagen. Hela dagen och sen vara ledig med resten av familjen över påsk. 
Det gick så där. Det råkar vara så att jag älskar att fixa och trixa med mina texter vilket gjorde att jag jobbade i prinicp varje dag, ett par timmar vid varje tillfälle. Som igår 9-16:30...
Kan liksom inte låta bli.
Idag har jag inte rört mitt manus, men då vet jag att jag har minst två timmar redigering i morgon efter jobbet inplanerat. Än är inte dagen slut så mycket kan hända. ;)

Som några av er redan sett så fick jag ett antagningsbrev från ett förlag under påskledigheten. Det i sin tur leder till att jag får många frågor skickade till mig privat om vilket förlag det är och så vidare.

Av ren princip kommer jag inte att tala om det förrän jag vet om det blir något samarbete eller inte. Det finns så många typer av förlag. Vissa jobbar enbart med traditionell utgivning medan andra jobbar med hybrid/partnerskapsutgivning.
Som de flesta av er vet så har jag precis investerat i min pocket, så för mig gäller traditionell utgivning.
Det finns de som tycker att jag inte borde låta en partnerutgivning stoppa min författarkarriär, utan att jag ska tacka ja och investera i det. Lätt att säga. Faktum kvarstår. Ett partnerskap innebär att jag ska ut med en jäkla massa pengar. Pengar som jag inte har.

Hur som helst. Vad som händer med det här förlaget och mig får vi se. Vi ska prata ihop oss och se vad det kan bli av det. Att bli antagen är en enorm bekräftelse på att man är på rätt väg och det känns så skönt.

Nu är påsken slut och jag har knappt stavat till ledighet, vilket jag just i detta nu ångrar eftersom väckarklockan ringer 05:45 i morgon. Är dock jättejättenöjd med det jag hunnit med under ledigheten.
 
 
Fick precis ett mycket tragiskt besked. Var rädda om er! <3 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback