Balansera mera

Tanken är att hitta balans mellan heltidsjobb och skrivandet.

Inte helt lätt. 
Vill man komma någon vart måste man leverera och inte ligga på latsidan. 
Vad väljer man då bort? 
Ja, det finns inte mycket att välja på. 
Umgänget med vänner får stryka på foten. 
Vilket i längden är ohållbart. För hur kul blir livet av att jobba 200% och aldrig njuta av att hänga med polare. 

Här måste förändring ske. 

Igår hade jag semester enbart för att jobba med texten och således frigöra helgen till vila, vänner och nöjen. 
Istället för att jobba 2 timmar om dagen alla dagar i veckan med texten fick jag en sammanhållen arbetsdag vilket ger så mycket mer när man är inne i texten. 

Hoppas kunna fortsätta att ta skrivdagar. Det här var min tredje semesterdag i år som jag haft som ren skrivdag. 

Helgen som gick var full av vila och picknick vid havet. Sånt som jag annars bortprioriterar. Jätteskönt!

Målet nu är att lämna in manuset innan jag påbörjar min semester om ett par veckor. Enbart för att kunna ha semester på min ledighet och ingenting annat. 

Övning ger färdighet. 





Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback