Det här med vägval...

Ibland måste man ta beslut för att hitta balansen. I två och ett halvt år har jag dubbeljobbat. 

Kombinerat ett heltidsjobb med författarlivet. 
Jag har jobbat kvällar och helger under hela den här tiden. I princip varje kväll och flera timmar både lördag och söndag. 

Inte särskilt hållbart. Speciellt inte när man har familj. 

Eftersom "den stora romanen" släpps i januari är det mycket korr och språkgranskning under hösten med flera olika deadlines. 
För att undvika att bli utarbetad har jag valt att ta tjänstledigt en dag i veckan.
Detta frigör 8 timmars sammanhållande skrivtid i veckan. Vilket innebär att jag kan koppla av på kvällarna och helgerna. 
Ska bli så skönt! 

Har lovat mig själv att vara ledig på kvällarna samt minst en heldag på helgen. 

Jag ser fram emot en höst i normalt tempo där jag inte springer fortare än benen bär. 
Och där jag inte tar på mig mer jobb för att "jag har tid över."
Den tiden ska jag vila, läsa och sova. 

-mycket nöjd över ett lysande beslut-


Vilken väg väljer du?

Foto: Fårö. Författarvecka 2017.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?

E-post:


Länk:


Kommentar:


Trackback